Hirek-érdekességek politikáról, közéletről, kultúráról. Hardcore.

Anti is fasiszta? Az hát!

MasterMason 2012.06.07. 05:34

Előre leszögezem, eszem ágában sincsen közösséget vállalni olyanokkal, akik 90 éves idős embereket bántalmaznak. S nem vagyok hajlandó olyanokkal sem, akik szintén 90 éves idős embereket mindenféle jogerős bírósági ítélet nélkül, családjaik szeme láttára meggyalázva háborús bűnösként tesz közzé.

Még egyszer mondom, jogerős bírósági ítélet nélkül.  
 
Az elmúlt két év sokunk számára tanulságos volt, s akinek van egy csepp esze az már érzi és tudja, hogy a másik oldalt is el kell utasítani. Azért kell elutasítani a fasisztákat és az antifasisztákat egyaránt, mert az egyik a másik tükörképe. 
 
Az egyik a holtak, a másik pedig az élők között válogat faji alapon.
 
Milyen alapon válogassunk a 2. világháború 25 millió civil áldozata közül, hogy kik voltak zsidók és kik nem? Nem ártana tudni, hogy faji-nemzeti vagy esetleg halálnem alapján kell válogatni? Azért volna jó tudni, hogy végre pontosan tudjuk mitől öklendeznek az emberek. Akármelyiket nézem gyomorforgató, és mindegyik sérti a 2. világháborúban elhunyt emberek méltóságát. A holtak között faji alapon válogató fasizmus akárcsak a holokauszttagadás hullagyalázás, ettől mára a bele fordul ki az embereknek. 
 
De legalább most két Barabás közül lehet választani.  
 
Tudod mi a holokauszt Bartus? A háború. Emberek fegyverekkel a kezükbe irtják egymást és azokat, akiknek ezekből a fegyverekből nem jutott. Még egyszer leírom 25 millió civil áldozat volt a háborúban és nem 6 millió. Aki nem fasiszta az pedig nem válogat ebből a 25 millióból, aki nem fasiszta az nem beszél sem cigány sem zsidó holokausztról, csak kegyelettel adózik mind a 25 millió civil áldozatnak. Aki pedig mégis veszi a bátorságot, hogy holtak között faji alapon válogatva vagy tagadva gyalázza a holtakat, azok ne csodálkozzanak ha meglincselik őket. Ahogy téged Bartus László. Meglincselnek titeket az emberek mert holtak között válogattok faji alapon. A legkisebb jelét sem mutatjátok annak, hogy kegyelettel adóznátok a másik 19 millió civil áldozatnak. Az egyik faji alapon válogat a holtak között, a másik pedig inkább meggyalázva letagadja még a saját halottait is, csak ne keljen a másikét elismerni.
 
Döbbenetes mélységek. Ezeknek nem kellenek dollármilliós szerkezetek, hogy Cameronhoz hasonlóan a föld legmélyebb pontjára süllyedhessenek. Ezek mindenféle szerkezet vagy védőruha nélkül is bírják a 12 kilométeres mélységet. Új holokauszt törvényre volna szükség, de most egy olyanra, amely letöltendő börtönnel bünteti azokat is, akik faji-nemzetiségi vagy halálnem alapon rekesztenek ki holtakat a nekik kijáró végtisztességből. Börtönbe mindenkivel aki akár egyetlen áldozatot is letagad a második világháború több mint 25 millió civil áldozatából. 
 
Egy kényelmetlen kérdést engedjetek még meg nekem, miért egy olyan országba menekültek a zsidó emberek a faji alapú törvények elöl, ahol 14 éves fekete kislányokat ítéltek el ugyan olyan faji alapú törvények miatt?! Bár kétségtelen tény, hogy ezek a fekete afrikaiak még a számuk arányában sem vehettek részt a felsőoktatásban. Teljes kirekesztettség teljes kiszolgáltatottság faji alapon, még az is meg volt szabva melyik ajtón szállhatnak fel a buszra és melyik ülésre ülhetnek le. 
 
Mindezt Roosevelt alatt. Igen tudom, Roosevelt soha nem mondott olyat, hogy "mi vagyunk az árja faj", ö csak azt vallotta hogy "mi vagyunk isten választott népe". Ugyanazok a tanok vezettek a fekete afrikaiak ellen elkövetett szörnyűségekhez, ami a zsidók ellen elkövetett szörnyűségekhez is. 
 
Én nem akarok közösséget vállalni egyik bűnnel sem.
 
Nem engedhetjük, hogy aljas politikai szándéktól vezérelve elhitessétek a világgal, hogy a második világháborúban jelent meg a fasizmus, és hogy csak a zsidó emberek ellen irányult. Egészen a második világháborúig nyíltan fasiszta eszme alapján működött a világ, az erősebb legyőzte a gyengébbet. Azt sem hitethetik el velünk, hogy Hitler találta fel. Először csak olvasta a mindenki által ismert könyvet, aztán kicsit átköltötte, hátha úgy még lenyúlhat vele az emberek torkán, hát persze, hogy emberirtásba torkollott.  
 
No, hát arra lett kitalálva a monoteista vallás. 
 
Rabszolgatartás-emberirtás-halál. 
 
Aki a szent könyvnek csúfolt gusztustalan lényt megette, annak mint az alien filmben előbb-utóbb kibújt az egyik szája a másikból, és bizony a keresztre feszített megkínzott ember sem volt más, csak egy halálosztag halálfejes jelvénye.
 
 
 
 

Címkék: index politika origo történelem blikk gyurcsány vallás botrány parlament fasizmus jobbik kereszténység diktatúra katolikus rabszolgaság papok tortúra zázrivecz kinhalál

233 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://narancshirado.blog.hu/api/trackback/id/tr204570664

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Azt mondták, Laca, hogy menj a picsába!* 2012.06.07. 13:31:29

Szánalmas, ahogy Kövér László vergődik Romániában, miután két házelnök is megüzente neki, hogy húzzon melegebb tájakra a demagóg, uszító ocsmányságaival. Intézményes bohóckodás A román sajtó már a Nyirő-maradványok hurcibálása körüli cirkuszról is mint...

Trackback: Schmidt Mária olcsó, kisigényű, szorgalmas magyar munkásokat akar 2012.06.07. 13:28:58

Mariskánk szerint ugyanis a magyar dolgozó “elkényelmesedett, nagyigényű, ellustult és főleg felelősséget vállalni nem akaró”, szemben az olcsó, kisigényű, jól képzett, és szorgalmas ázsiai bérmunkásokkal. Hát ide figyelj, nyuszifül! Életra...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ben Franklin 2012.06.07. 15:04:17

@Kabbe: Nem a jogrend miatt van béke amerikában, hanem azért, mert van pénz(hitel). Amihez mellesleg ki kell rabolni és uzsorázni a fél világot. De nem baj, olyan birodalom még nem volt ahol előbb-utóbb el ne fogyott volna a pénz.

Akkor olyan polgárháború lesz a multikultiból, amilyen még soha sehol nem volt a világon.

Mellesleg nagyon vicces, innen nézve az amerikaiak bizodalma a saját jogrendjükben, amely de facto inkább a római principátusra emlékeztet, ami már átmenet az türannisz felé(lásd. Patriot Act pl.).

Persze nem vagy te amerikai, sem magyar csak valami libsi provokátor.

ójjjajjjak 2012.06.07. 15:04:36

@milyen szép a Vértes, ó: Azért ha kiállnék a hősök terére, és azt mondanám széles publikum előtt, hogy szerintem "csak" 1.1 millió zsidó halt meg a holocaust nyomán, akkor jogilag börtönbüntetésre ítélhető lennék. És ez tény. És nem az van, hogy leültetnek, és bebizonyítják, hanem az van, hogy ők ezt állítják, és kész. Azaz vagy elhiszem, vagy megyek a rács mögé.
Erről szól a holocaust-tagadókról szóló törvényünk.

Belőlem ez csak ellenszenvet vált ki. Mint az a mesebeli gyerek, aki a szülei korai halálán hangosan sírva és sajnálkozva akart egész életében megélni. Egy idő után már senki nem tudta sajnálni. Hát én is kezdek itt tartani.

Ben Franklin 2012.06.07. 15:09:21

@ójjjajjjak: Ez akkor lenne ellenszenves, ha Izrael területén végrehajtható tv lenne.

Úgy hogy ez Mo-n van így, szégyenletes és vérlázító.

milyen szép a Vértes, ó 2012.06.07. 15:09:55

@Ben Franklin:

A 'hadat üzentek' újságírói túlzás, amúgy az általad linkelt 'tegyük fel, nem hamis' újságoldalon az szerepel, hogy a bojkott célja a németországi zsidók ellen irányuló erőszak megszüntetése. Oké, angolul van, és oOolyan picik a betűk is.

Ben Franklin 2012.06.07. 15:12:14

@sanyix: Zsidófiú kérdezi a rabbit:

-Rabbi, mi az a liberalizmus?

-Amikor jól átverjük a gójokat, fiam.

-És ha nem hagyják?

-Az az antiszemitizmus.

sanyix 2012.06.07. 15:12:23

@piefke: a 2. vh kirobbant volna, így vagy úgy, ugyanis nem az antiszemitizmus miatt robbant ki, hanem a faszfej franciák igazságtalan békeszerződései miatt. Hitler csak meglovagolta az ebből adódó feszültséget.
Egyébként állítólag a zsidóellenességnek nagy löketet adott az, hogy állítólag a cionisták győzték meg az USA vezetését (amiben egyébként elég nagy számban voltak/vannak jelen cionisták) hogy lépjen be a háborúba, cserébe az angolok (akik fennhatósága alatt volt palesztina) átadják nekik palesztinát, bár ez csak a 2. vh után történt meg. De végül is az németek az usa, és a cionista behatás miatt vesztettek. És erre jött még rá hogy a 30-as években a cionisták bojkottot hirdettek németország ellen, ezt tudta a német lakosság is, és innen az érthető ellenérzés.
Ez nem az első eset volt, azért utasítgatták ki a zsidókat a történelem során szinte mindenhonnan pár alkalommal.

Környezettudatos 2012.06.07. 15:12:49

Tökmindegy, mennyi halottja volt a II. világégésnek, az is teljesen irreleváns, hogy ebből a tömegből faji vagy más szempont szerint milyen létszámú csoportokat lehet kialakítani. A lényeg az, hogy a tanulságot nem szűrte le senki. Sem az áldozat szerepében tetszelgő zsidóság és cigányság, sem a bűnös szerepébe helyezett egyéb náció. Éppen ezért feleim, biztosak lehetünk benne, hogy lesz III. világégés, pláne azért, mert ebben nagy segítségünkre van a "fejlett" gazdasági rendszer is, ahol a legtöbb pénzt spekulációval és értékteremtő munka nélkül lehet keresni és így is akar keresni mindenki. Fajra, nemre, vallási sérülése ellenére mindenki.

milyen szép a Vértes, ó 2012.06.07. 15:14:13

@ójjjajjjak:

Sőt, akkor is bevisznek, ha leveszed a ruháid és nekiállsz vihogva bukfencezgetni. Bizonyos dolgoktól meg vagy fosztva, ez van. Próbáld otthon. A szobában, nem a kertben. :)

Ben Franklin 2012.06.07. 15:14:30

@milyen szép a Vértes, ó: Miért nem ellenőrzöd? Gugli a barátod. 1933 március 24én milyen erőszak volt Németországban? Érdekelne.

milyen szép a Vértes, ó 2012.06.07. 15:16:42

@Ben Franklin:

A mélybarmok képtelenek új vicceket kitalálni? Ügyes, meg minden, de én a magam részéről akkor is unom századjára. :)

csbaly 2012.06.07. 15:19:26

@Kabbe: Magyarország... nagybetű, egybe írandó.. szégyelld magad. Mellesleg én is éltem évekig az USA-ban és amit írsz, az egy baromság! Az a társadalom messze a legbetegebb és akinek volt pénze!! tanulni és értelmes emberré képezni magát, az mind folyamatosan megkérdőjelezi annak a rendőrállamnak a jogrendjét! (éppen ezért butították el szándékosan a társadalmat.. egy érettségivel rendelkező ember kb. egy 6. osztályos tudásával rendelkezik) Lehet, hogy nem csak FOX news-t kéne nézni és akkor látnád, hány millióan ellenzik ez egyre elnyomóbb törvényeket... általában könnygázt fújnak rájuk és lesittelik őket abban a fene nagy szabadságban. Egész Európa, legfőképpen Anglia, akinek a kultúrájából táplálkoztak elsősorban, röhög azon, hogy szabad országnak hívja magát Amerika... nap mint nap viccelődnek ezzel a BBC minden csatornáján... mellesleg a nyomor és szenvedés legfőbb okozója szerte a világon és mindenkivel háborúzik, aki másképp meri gondolni a társadalmi, de legfőképpen a gazdasági berendezkedését a saját országának.

milyen szép a Vértes, ó 2012.06.07. 15:19:27

@Ben Franklin:

Izé, tisztában vagyunk értelmi képességeiddel, de azért azt magadtól is tudod, ha kicsit magyaráznak, hogy március 24-én nem az aznapi erőszak miatt hirdettek volna bojkottot?

Egyébként csak fordítottam, ami a cikkben szerepelt.

Martian (törölt) 2012.06.07. 15:22:20

@ójjjajjjak: az a baj a kifejezetten holokauszt-tagadást büntető megfogalmazással, hogy akik eddig vacilláltak, hogy vajon tényleg a zsidók irányítják-e a világot (kivételezett státuszból), azok ezzel a törvénnyel kvázi bizonyságot nyertek... és akkor a Szombat olvasói rácsodálkoznak a felmérésre, hogy hirtelen jóval többen tartják szalonképesnek a zsidózást, mint korábban.
Pedig csak "ok és okozat", ahogy a Mátrixban mondta a Merovingian...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.06.07. 15:23:29

Mondjuk a világháború tényleg nem csak a holokausztól szólt.
Amúgy mindkét oldalon vannak idióták.

Környezettudatos 2012.06.07. 15:24:02

@piefke: A II. VH kirobbanásához nem a zsidógyűlölet vezetett. A nyomor, az éhség az, ami képes az embereket a frontokra vinni. ...és bizony, amikor a fegyvereké volt a szó, akkor kezdődött a zsidóság erős emlegetése a kiírtás fogalom relációjában. Pusztán a zsidógyűlölet nem lett volna elég ehhez. Volt akkoriban az a kis válságocska, ami egész európát maga alá gyűrte...na, az önmagában elég egy ilyen mutatványhoz, csak kell egy bűnbak is.

Andy Sipowicz 2012.06.07. 15:25:03

@Ben Franklin: Urasagod valoszinuleg olyan sok idot toltott el a szazdollaros bankjegyeken mielott alaszallt volna kozenk, hogy elkerulhette a figyelmet a teny: az USA nem multikulturalis allam, hanem az olvasztogely-elmeletre eskuszik, azaz itt mindenki arra aspiral, hogy amerikai legyen, barhonnan erkezett is.

Az itteni jogrendben valo bizalmat meg talan az az egyszeru teny motivalhatja, hogy ez a jogrend mukodik. Tessek esetleg errol megkerdezni Rod Blagojevichet, aki nemreg kezdte meg 14 eves bortonbunteteset, miutan ezt megelozoen meg Illinois allam kormanyzojakent tevekenykedett.

A fel vilag kirablasarol engem senki nem ertesitett, azt azonban naponta olvasom kulonfele ujsagokban, hogy hamarosan az lesz majd itt, amit Kina akar, leven ok az amerikai allamkotvenyek legnagyobb vasarloi. Ugyhogy megprobalom leforditani magyarra: Amerika nem hitelezoi, hanem adosi pozicioban van a vilagban. Erre persze attol kepes, hogy a befektetok biznak abban, hogy kepes lesz visszafizetni a felvett hiteleit. Esetleg azert, mert nem azon sirankozik folyvast hogy eskudott ossze ellene az egesz vilag, hanem inkabb nekiveselkedik es dolgozik kemenyen?

Az On szemelyet nem szeretnem minositeni, megteszi ezt valamennyiunk helyett sajat maga, amikor feltetlen szukseget erzi vitapartnerere valamilyen cimket ragasztani.

Persze ervek helyett ez se rossz ...

Ben Franklin 2012.06.07. 15:25:57

@milyen szép a Vértes, ó: Persze, szerinted egy nem zsidó újság a címlapra tesz ilyet? Az erőszak alatt azt kell érteni, hogy a zsidók utasítására nem mondott le Hitler. 1933ban és -ig természetesen semmiféle zsidóellenes tevékenység nem volt Németországban.

Ha tudsz ilyenről akkor cáfolj. Ha nem akkor beszélgessél anyáddal.

milyen szép a Vértes, ó 2012.06.07. 15:26:54

@Ben Franklin:

Egyébként megkockáztatom, hogy ez váltotta ki:

'1933 March 9/10 The SA sponsors a series of anti-Jewish riots throughout Germany'

különvélemény 2012.06.07. 15:27:45

@Andy Sipowicz: "A fel vilag kirablasarol engem senki nem ertesitett, azt azonban naponta olvasom kulonfele ujsagokban, hogy hamarosan az lesz majd itt, amit Kina akar"

LOL

Ben Franklin 2012.06.07. 15:29:20

@Andy Sipowicz: Tessek esetleg errol megkerdezni Rod Blagojevichet, aki nemreg kezdte meg 14 eves bortonbunteteset, miutan ezt megelozoen meg Illinois allam kormanyzojakent tevekenykedett.

- Te meg kérdezd Lukasenkot Ukrajnában. Ez mire bizonyíték?

A fel vilag kirablasarol engem senki nem ertesitett

- A legtöbb amerikai azt hitte, Vietnamba is a demokrácia terjesztéséért mentek, meg Irakba is. Persze-naná.

Martian (törölt) 2012.06.07. 15:30:51

@Kabbe: "itt az USA-ban is nap, mint nap vannak atrocitások-DE! van egy stabil jogrend, amit senki nem kérdőjelez meg, hogy kit szolgál"

Elég nagy baj, ha így van, pl:

komlomedia.wordpress.com/2011/09/25/miert-nem-oktatnak-az-iskolak/

csbaly 2012.06.07. 15:32:05

@Andy Sipowicz: Uram, minden tisztelettel, Ön nyilvánvalóan nem élt még Amerikában és max a tv-ből tájékozódik az ottani politikai és társadalmi kérdésekről. Az a rendszer egyáltalán nem működik társadalmi szempontból, messze egyenlőtlenebb arányaiban, mint pl. a mienk és sokkal durvább visszaélések és nyíltan antidemokratikus törvények jellemzik. A közgazdasági kérdésbe bele sem megyek, nyilvánvalóan nem látja át a világ pénzpiacát, különben nem mondana ilyeneket... esetleg érdemes lenne azokat a cikkeket komolyan elolvasni és kinyitni mellé egy-egy tankönvvet a közgazdaságtanról és akkor gyorsan megváltozna a vélemény.. az ok pedig, hogy a világ bízik bennük és ők nem siránkoznak, nagyon egyszerű: a világ legnagyobb katonai potenciálját tudhatják maguknak, amit nem haboznak bevetni gazdasági érdekük megvédéséért...

milyen szép a Vértes, ó 2012.06.07. 15:34:20

@Ben Franklin:

Nem túl bonyolult bemásolni a google-keresőbe, de tényleg egyszerűbb így mindenkinek:

kb.com.tripod.com/0309.html

piefke 2012.06.07. 15:41:50

@sanyix:

O. K., foglalkozom úgy a kommenteddel, mintha célod valóban az igazság és nem csupán a zsidózás lenne...

Szóval:

Németországban a nácikon kívül nem létezett olyan hatalomképes párt, amely háborút akart volna. Ergo, ha ők nem szerezhették volna meg a hatalmat, akkor nem lett volna német részről háborút kezdeményező kormány. (Az I. vh.-t lezáró békerendszer egyébként a ’30-as évek elejére már repedezett, nem volt szükségszerű azt háborús eszközökkel átírni.)

Az, hogy a már folyó II. vh.-ban „állítólag a cionisták győzték meg az USA vezetését hogy lépjen be a háborúba”, ugye a háború kirobbanását már nem befolyásolhatta (ok-okozat), hiszen az USA döntése később volt, mint a háború kitörése. (Egyébként: hihetetlen, hogy miket vagy képes elhinni és terjeszteni! Az USA kifejezetten a távol-keleti történések miatt lépett a háborúba – tudod: Pearl Harbour! Anélkül az USA valószínűleg megmaradt volna a „kölcsönbérleti szerződés” keretin belül…)

A németek azért vesztettek (a II. vh.-ban), mert erőforrásaik nem voltak elégségesek a győzelemhez. Európában jószerével a Szovjetunió verte meg a német hadsereget – hiszen 1943-ban az olaszországi hadszíntérre került angolszászok összességében nem számottevő német erőket kötöttek le (és alig boldogultak velük, egészen 1945 elejéig!). Mire megtörtént a normandiai partraszállás, Hitler tkp. már verve volt – stratégiailag és erőforrások tekintetében már mindenképp. Az, hogy (esetleg) az európai háború az angolszászok nélkül még eltartott volna +1-2 évig, már csak taktikai értelemben jelentett volna különbséget. (És persze szenvedésben…)

A ’30-as években a cionisták kb. olyan befolyással bírtak a világ folyására, mint ma az LMP (vagy inkább a Szolidaritás) a magyar belpolitikára…:-) Tudom én, hogy jóleső érzés a hozzád hasonlóknak erről a haveri körben szót csépelni – de ennek az akkori valósághoz vajmi kevés köze van…

A zsidók „kiutasítgatása” általában az alábbi okok miatt történt meg:
• keresztény vallási fanatizmus („Krisztusgyilkosok”)
• gazdasági érdekek (kellett a vagyonuk, pl. Szép Fülöpnek, aki a templomosokkal is épp ezért számolt le, meg a lombard bankárokkal is, vagy ki akarták iktatni a konkurenciát, pl. Anglia a Tudor-korban)
• belső feszültségek levezetése bűnbakképzés által (cári Oroszország, náci Németország)

Andy Sipowicz 2012.06.07. 15:42:54

@csbaly: Gratulalok, kedves Watson: 11 eve elek Amerikaban, elotte 14 evig Angliaban, 28 evesen indultam el Pestrol dolgozni es mesterfokozatom van kozgazdasagtudomanybol. De mi lenne, ha erdemi kerdesekkel foglalkoznank, es On eloszor tenyekkel cafolna az en allitasaimat, amelyeket en hitem szerint tenyekkel tamasztottam ala.

milyen szép a Vértes, ó 2012.06.07. 15:43:04

@Ben Franklin:

Jé, március 17., Lengyelország tiltakozik a lengyel zsidók üldözése miatt.

piefke 2012.06.07. 15:45:00

@Környezettudatos:

Azt írtam, hogy a nácik hatalomra jutása volt betudható az antiszemitizmusnak, nem azt, hogy "direkt amiatt" tört ki a II. vh. A háború a nácik hatalomra jutása által vált realitássá, ahhoz a gazdasági válság nem lett volna elég. (Egyébként a válság 1933-ig tartott - ergo egy 1939-ben kirobbant háborút az nem indokolhat...)

csbaly 2012.06.07. 15:45:17

@Andy Sipowicz:
Amerikai törvények:

-Bárki letartóztatható és korlátlan ideig, jogi segítségnyújtás nélkül fogva tartható, amennyiben terrorizmussal gyanúsítják (nem kell bizonyítéknak lennie, elég meggyanúsítani)
-nyíltan felvállalva tiltják pl. az őssejt kezeléseket, még a saját őssejttel való kezelést is, mert "felborítja a gyógyszeripar gazdasági környezetét" (idézet az FDA közleményéből)
-tiltják a gazdáknak, hogy a saját termésükből vetőmagot rakjanak el, ha rajtakapják, megbüntetik, esetleg elveszik a földjét. Minden évben jogdíjat kell fizetniük a vetőmagért (ami mellesleg már igen nagy százalékban GMO).. a gyerekeknek tiltják, hogy a saját családi farmjukon dolgozzanak 18 év alatt..
-bárkit lehallgathatnak bírói engedély nélkül
-szenátusi és kormányzati kontroll nélküli hírszerző szervezeteket hoztak létre az elmúlt években, akik minden egyéb ügynökségtől megkapják az összes adatot kontroll nélkül. Ezeket felhasználva MINDENKIRŐL, aki közszereplő, profilokat készítenek és állandó megfigyelés alá helyezik őket (utána lehet nézni az ezt lehetővé tevő törvénynek...durva)

Ez csak pár kiragadott példa, de ha valaki szerint ez egy demokratikus állam, akkor az nem ismeri a szó jelentését..

ójjjajjjak 2012.06.07. 15:45:45

@Ben Franklin: tetszik a rabbi-fiú párbeszéd.
Sajnos ez ma nagyon igaz. :(

csbaly 2012.06.07. 15:46:12

@Andy Sipowicz:

a fogvatartottak kínzásának törvényes lehetőségéről ne is beszéljünk....

csbaly 2012.06.07. 15:46:58

@Andy Sipowicz: bár azt hiszem a gyerekmunkás balhét megvétózták, bocsánat...

Andy Sipowicz 2012.06.07. 15:47:02

@Ben Franklin: Urasagod kezdi surolni a vitakeptelenseg hatarat. Kerem, vilagositson fel arrol mit keres a diskurzusunkban Lukasenko es a vietnami haboru? Vietnam mostanra akkora kereskedelmi partnere lett Amerikanak, hogy bizonyos arucikkek eseten vedovamok bevezeteset fontolgatjak Amerikaban. Blagojevich esete meg szandekaim szerint bizonyitek arra, hogy vannak torvenyek, amelyeket mindenkinek be kell tartania, kulonben felelnie kell.

piefke 2012.06.07. 15:49:10

@Környezettudatos:

Azt írtam, hogy a nácik hatalomra jutása volt betudható az antiszemitizmusnak, nem azt, hogy "direkt amiatt" tört ki a II. vh. A háború a nácik hatalomra jutása által vált realitássá, ahhoz a gazdasági válság nem lett volna elég. (Egyébként a válság 1933-ig tartott - ergo egy 1939-ben kirobbant háborút az nem indokolhat...)

Andy Sipowicz 2012.06.07. 15:49:47

@különvélemény: Attol hogy vitatkozunk egymassal, meg semmi nem olyan veresen komoly. Altalaban a nyarsatnyelt konzervativok olyanok szoktak lenni, mint Sztalin elvtars volt. Ertette o a humort. Csak nem szerette. ;-)

ójjjajjjak 2012.06.07. 15:50:39

@milyen szép a Vértes, ó: Az a vicces, hogy pont az olyanok, mint TE - akik vállrántással elfogadják, hogy az embernek nem lehet saját gondolata a témákról és azt nem oszthatja meg - voltak azok, akik annó a sarki zsidó szatócsnak is azt mondták:
- Nem élhetsz itt tovább, de meztelenül sem futkározhatsz az utcán. Mindkettőért becsuknak és elvisznek. Fogadd el, hogy így van.

Ben Franklin 2012.06.07. 15:51:04

@piefke: Amerika az európai háborúba kizárólag a cionista lobbi miatt szállt be, lévén semmilyen érdeke nem kötötte ide. A zsidók megállapodása az angolokkal történelmi tény(Balfour-i Deklaráció). Angliától elkérték Palesztínát, mert Angliának szüksége volt Amerikára a győzelemhez, a közvéleményt viszont meg kellett dolgozni ehhez amerikában, lévén még 1941ben is inkább németpárti volt.

Erről többet itt:www.felvidek.polgarinfo.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2119

Andy Sipowicz 2012.06.07. 15:56:22

@csbaly: Szeretnem rogziteni, hogy nem gondolom ezt idealis orszagnak, sot, olyannak tartom, mint a hazassagot: nem jo, csak eppen meg nem talaltak ki jobbat. A vetomag-kerdeshez nem tudok hozzaszolni, ha On biztos benne, elfogadom. Az osszes tobbi On altal felsorolt torveny mind a muzulman terrorizmus kovetkezmenye. Kozuluk nem egyet sok mas orszagban is bevezettek. Szamomra az itteni demokraciat bizonyitja, hogy nyilvanos vita folyt ezekrol a torvenyekrol es sokan szoltak ellenuk. Tortenetesen en sem ertek egyet nemelyikukkel, de ugy gondolom, hogy a terroristak sikeresen eltek vissza a nyitott tarsadalmak szabadsagaval. Nem latom hogyan lehet a siker remenyeben kuzdeni ellenuk drakoi szigor nelkul.

Andy Sipowicz 2012.06.07. 15:58:15

@csbaly: Igen, a kinzasok gyomorforgatoan borzalmasak. Filozofiai melysegekbe vezet a kerdes: kinozzunk, vagy hagyjuk, hogy robbantsanak? Onnek mi a valasza?

Andy Sipowicz 2012.06.07. 16:00:07

@csbaly: Gyerekmunka: ugy gondolom a kozep-nyugati hatalmas csaladi gazdasagokban, ahol a gyerekek altalaban tiz eves korul korul mar traktorra pattannak, valoszinuleg nem ervenyesul teljes mertekben a "rule of law".

csbaly 2012.06.07. 16:00:39

@Andy Sipowicz: egy kérdést senki sem tett fel a terrorizmussal kapcsolatban... MIÉRT támadnak meg minket terroristák? Garantálom Önnek, hogy ha a maga országába vonulna be egy másik, bombázná le és ölné meg a maga családját, akkor magából is rövid úton terrorista lenne!!! Talán nem kéne megengedni a választóknak, hogy minden mondvacsinált okkal elmenjenek háborúzni a világ minden tájára! Milyen alapon, könyörgöm??? Hiszen mindegyik háborút politikai, vagy gazdasági okból folytatta! Egyiket sem önvédelemből!

Csucsundra 2012.06.07. 16:08:49

@milyen szép a Vértes, ó: mint azt mondtad: mellékes a szempont. lévén,hogy a holokauszt pont a "világ"háború kapcsán terjedt el mindenfelé. Bár mondjuk az oroszokat senki hitler nem kényszerítette antiszemitizmusra,mégis elég érdekesen csinálták...
Ja arról még nem is esett szó,hogy a harmincas évek végén a britek blokád alatt tartották Palesztina partjait,és az Európából menekülő zsidókat szépen begyüjtötték, Cipruson (nota bene!) lágerekbe zárták,majd visszatoloncolták pl Németországba, ahol aztán nagy lelki nyugalommal lehetett irtani őket,újfent(persze ez nem mentesíti az európai antiszemitizmust semmi alól,de azért ne felejtsük el). Ez is mellékes, de azért érdekes mozzanata a 2.vh, illetve a holokauszt felvezetésének,amiről valahogy mindenki megfeledkezik. Az már csak hab a tortán, és összeesküvés-elmélet,hogy mindeközben rothschildék meg együtt reggeliztek a királynővel, de valahogy nem sikerült érvényesíteni a zsidó köznép érdekeit a Koronánál....

Csucsundra 2012.06.07. 16:20:38

@Andy Sipowicz: tk. a kínzás vs. robbantás már önmagában idegesítő perspektíva. De a lényegi kérdés az,hogy miközben, tárgyalás meg ítélet nélkül-tartok fogva, horribile dictu: kínzok meg embereket(esetleg ártatlanul,lévén a római jog pár ezer éve óta az van,hogy"amíg a bűnössége nem bizonyított, addig ártatlan"), mindeközben hogy van az,hogy qrvanagy demokrata,emberbarát,világmegváltó,emberjogi harcosként állítom be magam,mint USA, és ráeröltetném a saját világképemet mndenkiire, aki meg nem hajlik meg, azt betöröm, a qrvaanyát...főleg ha még olaja is van...
érdekes dolgok ezek. És szerintem 1általá nem a legideálisabb ország. Van pár északi ország, amire sokkal jobban illik az "ideális"jelző. Csak kisebb.Az ország is,meg a propagandagépezete is.Ezért lett ámwerika nyugati demokrácia példaképe, és nem a valós denokratikus értékei miatt,mert azok egyre inkább nincsenek. _vagy nem is voltak, csak jó volt a tálalás...

Andy Sipowicz 2012.06.07. 16:23:49

@csbaly: On tovabbra sem cafolja erdemben egyetlen ervemet sem, helyette megint masrol kezd beszelni. Otthonrol valo elindulasom elott eppenseggel a Magyar Kulugyi Intezetben Kozel-Kelet kutato voltam, igy kozelrol - sot, Kozel-Keletrol ;-) - lathattam mekkora hazugsag az arab egyseg mitosza. A palesztinok irtasat eppenseggel a jelenlegi jordan kiraly apja inditotta el. Ugyhogy a 2001. szeptember 1-ei gepelteritok tobbsege, akik mellesleg Szaud-Arabiabol jottek (ahova senki nem vonult be es nem bombazott le senkit), zavaros agymosas eredmenyekeppen valtak ongyilkos merenylove.

Ha azonban Izraelre meltoztatott volna celozni, akkor megint vissza kell kerdezzek: meddig menjunk vissza az idoben, hogy On kijelolhessen egy, meg On altal igazsagosnak tartott helyzetet? Izrael letrejotte 1948-ban mar igazasgtalansag volt? Es akkor mi a helyzet a bibliai idokkel?

Andy Sipowicz 2012.06.07. 16:31:03

@Csucsundra: Amellett, hogy nagy oromomre szolgal a normalis mederben zajlo vita, szeretnem felhivni arra, tanulmanyozza egy kicsit a tortenelmet. Az Amerikai Egyesult Allamok eszmeje eppenseggel a Nagy Francia Forradalomban gyokerezett. Egyebirant csak a magam neveben beszelhetek: az itt toltott elso nehany ev kinszenvedes volt, naponta vagytam vissza Europaba. Aztan megszoktam, mint ahogyan a palpusztait is megszokja, sot megszereti az ember. Ma ugy gondolom nemigen van mas orszag a vilagon, amelyik ennyire demokratikus lenne. Amikor a helyi rendorfonokot is magam valasztom, sot, ha ugy gondolom elindulok a valasztason, aztan majd kiderul kellek-e, hat ezzel talan a svajci kozvetlen nepszavazasos demokracia vetekedhet - de attol tartok jelentos mertekben elkanyarodtunk a targytol, amit a blogiro cikke inditott el.

csbaly 2012.06.07. 16:36:50

@Andy Sipowicz: nem értem, hogy keveredtünk ide, de szívesen válaszolok. Nem mondtam, hogy az arabok egységesek, csak azt, hogy éppen elég vállalkozó szellemű embert fog találni egy terrortámadásra egy olyan ország ellen, amelyik ok nélkül gyilkolászik szerte a világban... a háttértámogatók és a pénzemberek motivációiról nem volt szó. De az nyilvánvaló, hogy ha az USA hadserege nem hagyta volna el a saját országát soha (legyen mondjuk a világháború utántól)akkor nem lenne terrorizmus az ország ellen. Mellesleg...ugyan ki képezte ki az első afganisztáni háború alatt ezeknek a szervezeteknek a vezetőit? Az USA, az oroszok ellen... utána meg cserbenhagyta őket... szóval ismét magának köszönheti. Izraelre nem célozgatok, minek? A legfasisztább ország, ahol a nem szidó származású más útlevelet és kevesebb állampolgári jogot kap, mint a szidó származású (a jó érzésű magyar zsidó barátaim is hánynak a módszereiktől)... bibliai idők?...ilyen alapon vissza nekünk a Nagymagyarországot, nem?

Csucsundra 2012.06.07. 16:43:52

@Andy Sipowicz: OFF: Hát a francia forradalom nem a legideálisabb demokráciai iskola. Mert az emberek hajlamosak nagy világmegváltó demokrácia és köztársaság születéseként emlegetni(mint ahogy bizonyos mértékben az is volt,legalábbis a következménye) mindeközben meg simán arról szólt,hogy az istenadta nép megunta a felső tízezer tobzódó uralmát, oszt jól pofánverte meg guillotin alá küldte a fejeket... Aztán elkapta őket a gépszíj, és egymást kezdték kivégez(tet)ni a forradalmárok, a különböző nézetek mentén. A végeredmény persze a kvázi demokrácia ,illetve a köztársaság lett. De maga a forradalom egy vérben-térdig-gázolás és nem egyszer esztelen mészárlás volt... Csak a miheztartás végett. És szent igaz, akkor és ott ,pont mint a mai amerikában is, azt mondták a forradalmárok,hogy közérdekek kívánják ezt így. Mint Amerikában az abszolút és kontrollálatlan megfigyelést, törvény nélküli lecsukásokat-kínzásokat,világ túlsó felén "emberjogi"(értsd:kőolaj lelőhelyért folyó)háborúkat,stb. Miközben mindenki elismeri,hogy nagyszerű a newyorki metróhálózat,és a szinte önjáró gazdaság...
Na de ne offoljuk szét a topikot :)

ON

Andy Sipowicz 2012.06.07. 16:48:46

@csbaly: Bator, lenduletes kijelentesek urasagodtol. Par evtized mulva majd raebred, hogy az egesz vilag csak a szurke arnyalataibol all, nincs fekete es feher. Legyen mondjuk a vilaghaboru utantol - legyen. Bar azert kivancsi lennek egyetertenenek-e ezzel Latin Amerikaban. Nem lehet onkenyesen korszakhatarokat kijelolni, mindennek megvolt a maga elozmenye. Afganisztan: attol tartok pontatlanok az informacioi. A mudzsahedinek ugyanis gyoztek az oroszok ellen, az amerikaiak nem hagytak oket cserben. Magukra hagytak oket, ebbol lett a talib rendszer. Ami azt illeti mindenki mindig mindent maganak koszonhet. Kerdesem valtozatlan: On jeloljon ki egy olyan korszakhatart, amit megelozoen meg minden rendben volt es ami utan minden elromlott.

Andy Sipowicz 2012.06.07. 16:50:57

@Csucsundra: Mint altalaban a forradalmak, nemdebar? A topik meg ugy latom mar reges-regen eltunt a sullyesztoben, hiszen olyan jo erzes azon sirankozni, hogy mar megint nyomjak Krahacsot.

Frizuravarjú 2012.06.07. 16:56:22

@piefke:
"Neked csak merevedésed lesz attól, ha kimondod bő nyállal azt, hogy "ZSIDÓÓÓ", vagy magömlésed is?"

Rendben, töröljük el a ZSIDÓ szót, tiltsuk be, ha ennyire szégyenled. De akkor miből fogtok megélni?

csbaly 2012.06.07. 16:58:18

@Andy Sipowicz: Ilyen természetesen nem létezik. (egyébként a cserbenhagyással pont erre céloztam...megverték az oroszokat, addig megígértek nekik mindent, majd otthagyták nekik a szétvert országot...akkoriban még nem voltak olyan profi kapitalisták mint ma...elfelejtették, hogy a biznisz az újjáépítésben van) Ennek ellenére nem hiszem, hogy bármilyen jogalapja lenne egy országnak előírni, hogy mások hogy éljenek, kifosztani a természeti kincseiket... ez nem szürke árnyalat, ez masszív fekete. Ma két részre oszlik a világ...aki behódol az amerikai álomnak és aki szembemegy vele...és ha ez az álom még mindig az lenne, amit az alapító atyák akartak, akkor készséggel támogatnám...sajnos azonban időközben egy önző gyilkos rémálommá változott a világ nagy része számára...

Andy Sipowicz 2012.06.07. 17:15:12

@csbaly: Orulok annak, hogy Bogar adjunktus ur szavai ilyen termekeny talajra hullanak. Nincs joga sem eloirni, sem kifosztani. Csak akkor nem kene hozza szaladgalni tamogatasert, segelyert, egyaltalan semmiert. Mert nincs ingyen ebed. Minden kormanynak az a dolga, hogy az orszaga erdekei szerint jarjon el. Az egyik ebben jobban korlatozva van, a masik pedig kevesbe. En aztan mar tenyleg egy vegletekig cinikus ven barom vagyok, de minden nap azt latom, hogy az alapito atyak ideai elevenen elnek ebben a tarsadalomban.

Behodolas-szembeszallas: az egyuttmukodes kolcsonos elonyok alapjan nem behodolas. A liberalis demokracia az egyuttmukodesen alapszik. Szembeszallni pedig termeszetesen mindenkinek szive joga.

Arra azonban nagyon kivancsi lennek, hogy urasagod milyen szemelyes tapasztalatok alapjan latja ilyen feketenek az USA-t? Nagyon remelem azt is, hogy ez az alapallas nem engedi meg tulajdonosa szamara a hollywoodi filmeket, az Apple termekeket, a McD-t, vagy olyan autot, amelyikhez barmi koze lenne a GM-nek, Fordnak, vagy Chryslernek. Nyugtasson meg, kerem, jol gondolom, ugye?

csbaly 2012.06.07. 17:15:18

@Andy Sipowicz: Mellesleg az az állam gyakorol rendőri pozíciót a világban, aki készséggel fogadott be több ezer nácit a világháború végén (mondjuk a NASA 99%-a náci tudósokból állt, von Braun vezetésével), aki üzletelt mindkét féllel a világháború első felében és ki nácikhoz méltó módon bánt a saját színes bőrű lakosságával létezésének nagy részében és aki a legtöbb fegyver gyártotta és gyártja a mai napi a világban... és az ugyanez a demokrácia volt!

Andy Sipowicz 2012.06.07. 17:20:13

Pontosan, csakugy, mint a francia, az angol, de ne hagyjuk ki a svedeket sem az eszakiak kozul. Azert egy pillanatra kanyarodjunk vissza a kezdetekhez: nem ragadjak el az indulatai, amikor egyenlosegjelet tesz a faji szegregacio es a halaltaborok kozott? Feketeket szervezetten meg Del-Afrikaban sem irtottak.

sanyix 2012.06.07. 17:25:07

@piefke: hát persze nektek minden zsidózás, ha a dogmákat kétségbe vonja valaki ;)

Németországban a 2. vh előtt gyak a lakosság akart háborút, hogy visszakapja az elvett területeket, és megszüntesse a németországot megnyomorító szerződéseket, revíziót akart csak úgy mint a magyarok.

"Az, hogy a már folyó II. vh.-ban „állítólag a cionisták győzték meg az USA vezetését hogy lépjen be a háborúba”, ugye a háború kirobbanását már nem befolyásolhatta (ok-okozat), hiszen az USA döntése később volt, mint a háború kitörése."

gratulálok, látszik milyen figyelmesen elolvastad amit írtam (gondolom már vérben forognak a szemeid, és inkább egy jót náczynál helyette, azért nem sikerült rendesen elolvasni).

ajánlom figyelmedbe "átadják nekik palesztinát, bár ez csak a 2. vh után történt meg."

Még ha a történelmet nem ismered, már ebből is egyértelmű hogy az I. vh-nál való USA hadbalépésről van szó... Eleve 2 vh-ban történt dolog hogy vezethetett a lakosság 10 évvel azelőtti megerősődő ellenérzéseihez? Időutazás, vagy mi?

A hozzászólásod végénél meg megint kilóg a lóláb. De persze a nyilván zsidók mindig csak bűnbakok, ők nem tehetnek semmiről, az is tök véletlen hogy az egész világon szinte mindenhol velük történtek szemben meg ezek a kiutasítgatások. Ja igen, persze! Az emberek alapből szemét náczyk zsidógyűlölők az ókortól kezdve (ugyanis azóta történtek ezek a kiutasítgatások, már akkor is amikor jézus és a haverok sehol sem voltak) :)
Semmi köze nincs ahhoz hogy a hívő zsidók mindenkit gyűlölnek aki nem zsidó, jó cselekedetnek számít ha kifosztják, áskálódnak a gójok ellen... Ők csak áldozatok persze. Újra is újra minden kultúrában, mindig ők.

csbaly 2012.06.07. 17:26:11

@Andy Sipowicz: a liberális demokrácia sok mindenen alapszik, csak nem az együttműködésen. Amerika szétválasztotta a monetáris hatalmat a politikaitól (ezzel lehetővé téve egy új arisztokrácia kialakulását) és a saját ál demokratikus rendszerét kényszeríti rá a világra, ami valójában a tehetősek uralma a szegények felett, semmi más. Még a Citybank elemzése is (remélem ez is eljutott Önhöz a médiából) plutokráciának írja le Amerika jelenlegi államformáját. Üsse be kérem a wikipédiába, hogy mi is az a plutokrácia... személyes tapasztalataim pedig kellemesek az USA-val, jó pénzt kerestem és remekül éreztem magam ott. Aztán idősebb fejjel felfogtam, hogy a végtelen elbutult jólét és az egyszerű élet kellemes, de haszontalan. Sajnos ott igen kevés embernek van választási lehetősége...az információt keményen szűrik, a politikába igazi beleszólása nincs az embereknek (remek példa amit Ron Paullal csinálnak)... a fajgyűlölet a mai napig elevenen él a feketékkel szemben. Addig élvezheti az ember az életét, amíg a rendszer keretein belül marad...de ha újítani akar, ha keresztbe tesz gazdasági érdekeknek...akkor gyorsan megtapasztalja, hogy milyen "demokratikus" is az igazságszolgáltatás... a hollywoodi filmek pedig remek példák...olyan dolgokról, eseményekről csinálnak roppant felemelő filmeket, amik mélyen felháborítják az embert (mondjuk bármelyik CIA-s film), de mivel látta filmen, hogy hogy megy ez, mikor megtörténik a valóságban, már fel sem hördül rajta... imádom a hollywoodi filmeket, általában remek előrejelzés, hogy merre is fog menni az amerikai társadalom és a globalizmus.. :)

sanyix 2012.06.07. 17:32:44

@sanyix: szóval ezen kéne elgondolkozni, hogy lehet hogy nem mindenki náczy antiszemita, hanem a "zsidók" aka kazárok folyamatosan okot adnak a velük szemben való ellenérzéseknek.
Pl az utóbbi években egyre jobban terjedő antiszemitázással nácizással, perelgetéssel, izraeli népirtások elsikálásával, támogatásával, jó sok addig semleges embert maguk ellen fordítottak a seggükön megmaradni képtelen "zsidók".

csbaly 2012.06.07. 17:33:00

Bocsánat, Citibank... :)

Martian (törölt) 2012.06.07. 17:35:29

@Andy Sipowicz: "a 2001. szeptember 1-ei gepelteritok tobbsege, akik mellesleg Szaud-Arabiabol jottek"

A 9/11-ről megjelent hivatalos közlemény eléggé mesedélután-jellegű, amit az USA-ban is sokat kétségbe vonnak.
Az állítólagos gépeltérítő útlevele a robbanásból kiesett az utcára... a NORAD nagy ívben tojik arra, hogy több utasszállító kikapcsolt transzponderrel visszafordult a keleti part felé... a Pentagon 270 fokos fordulóval való megközelítése és földfelszín feletti eltalálása vizuális tájékozódás alapján, ami egy oktató-kapitánynak is a lehetetlennel határos, nemhogy repülni alig tudó gépeltérítőknek, extrém stressz alatt... és folytathatnám a sort.

G.W. Bush is nyugodtan mondhatta volna, amit (állítólag) Hitler: "ha az emberek képesek lennének önállóan gondolkozni, nagy bajban lennénk".

csbaly 2012.06.07. 17:35:41

@Andy Sipowicz: Egyébkén érdekes, hogy közgazdász lévén (pénzpiaci szakmai tapasztalattal) ugyanarra a következtetésre jutottam, mint Bogár úr és Drábik úr, pedig 1-2 évvel ezelőttig nem ismertem a munkásságukat... ez nekem elég nagy visszaigazolás volt, hogy őszinte legyek...

Andy Sipowicz 2012.06.07. 17:55:19

@csbaly: Rettenetes! Mar az itteni internet is az agymosas fegyvereve valt! Nem atalljak Citibanknak irni!

Attol tartok, hogy az On szamara a vilag egy zero osszegu jatszma: ha valaki nyer, akkor a masik veszit. Pedig ez nem igy van. Errol szolnak a kolcsonos elonyokon alapulo kapcsolatok, mint a liberalis demokracia, de ezt hagyjuk.

Korulbelul ugy erzem magam az On kinyilatkoztatasait olvasvan, amint amikor a politikai gazdasagtan szigorlaton oktatott ki a bizottsag vezetoje, mert nem voltam eleg vonalas.

Kellemes, de haszontalan? Talan Onre majd a hurik varnak a Paradicsomban? Egyetlen eletunk van, abbol kell a legtobbet kihoznunk! Szurik az informaciot az internet koraban? A politikaba nincs beleszolasuk a szavazoknak? Tessek mondani, akkor hogyan kell nekem ertekelnem a Tea Party-t? A rendszer keretein belul kell maradni? Hat akkor Charles Graner es Lynddie England hogyan kerult bortonbe? Hogyan mondott le Nixon? Hogyan vetettek eljaras ala Clintont?

Konkretumokra meg egyszer sem valaszolt konkretumokkal, de nem csuggedek: ha olyan jol erezte itt magat, akkor meg sem fordul a fejeben, hogy a negativumok es a pozitivumok az egesz vilagon mindenhol egymas mellett leteznek? Hogy az egyik nem zarja ki a masikat?

Andy Sipowicz 2012.06.07. 17:56:42

@Martian: Udvozlom a fedelzeten! Kerem, meseljen meg tovabb, ugy szeretnem megtudni AZ IGAZSAGOT!

Andy Sipowicz 2012.06.07. 17:59:13

@csbaly: Hat ehhez (Bogar, stb.) kizarolag gratulalni tudok. Hogy ez a sok tokelutott, mint Chikan mondjuk, hogyan voltak kepesek korabban megteveszteni a Karpatok Geniuszat!

Bocsasson meg, de innentol attol tartok egy helyben fogunk forgolodni, ha folytatjuk.

sanyix 2012.06.07. 18:05:51

@Andy Sipowicz: "Attol tartok, hogy az On szamara a vilag egy zero osszegu jatszma: ha valaki nyer, akkor a masik veszit. Pedig ez nem igy van."

lol hát hogy ne lenne így. A semmiből nem lehet valamit csinálni. Max azért tűnhet így mert egyesek a semmire virtuális pénzt nyomtatnak. De azt is behajtják előbb utóbb a válságokban amik emiatt alakulnak ki...

A "liberális" "demokrácia" pedig egyoldalú előnyőkön alapszik. Legalább is ha az ilyen államok teljes lakosságát nézzük. Persze nyilván a a kulcsemberek szintjén kölcsönös, de az alatt nem.

csbaly 2012.06.07. 18:09:11

@Andy Sipowicz: nem értem, miért ilyen ellenséges olyan emberekkel, akik elég sokat letettek szakmai szempontból az asztalra... Boros például 25 évet töltött a bankszektorban, az MNB deviza-kereskedelmi osztályát vezette, a Magyar Hitel Bank vezérigazgató helyettese továbbá Prágában és Moszkvában bankelnök, illetve elnökhelyettes volt. Sok mindent lehet rá mondani, de azt nem, hogy nem ért a szakmájához... az, hogy a következtetései Önnek nem tetszenek, megértem, hiszen lerombolja azt az ál-biztonságot, amit a liberális demokrácia eszméje adott Önnek. A valóság azonban sokkal kegyetlenebb! Nincsenek érdek nélküli események,a világ mocskos és anyagias sajnos... lehet, hogy ez fájdalmas, de ha nem nézünk szembe vele, nem is tudjuk megváltoztatni... azonban ennek semmi köze az előtte leírtakhoz, amit sehogyan sem fog tudni megmagyarázni és elfogadhatóvá tenni, semmilyen érvvel...

Andy Sipowicz 2012.06.07. 18:12:41

@sanyix: Ertem. Tehat Magyarorszag is veszitett az EU csatlakozassal es a kinai tizmilliok, akik ki tudtak torni a paraszti letbol a bergyartatasok kovetkezteben, szinten erzekcsalodas aldozatai. Koszonom szepen, mar mar megint nem keltem hiaba.

Andy Sipowicz 2012.06.07. 18:17:43

@csbaly: Amint Bogar ur kepbe lepett, mar le is mondtam az ervekrol. Megtudtam mihez tartsam magam: mindenki hulye, csak On a helikopter.

Kerem, most ne is bajlodjon a korabbrol megvalaszolatlanul maradt kerdeseimmel, csak ezt egyet meg, ha lehet: ha mar az egesz vilag ilyen fekete, akkor az Echo TV altal propagalt rendszer mitol nem lesz az?

Boros szakmai hozzaertesehez semmi ketseg nem fer szerintem sem. Ugyanis Fekete Janos mellett tanult. Tetszik latni, mindennek van elozmenye. Es akkor most ne is essek szo, arrol a kis botlasrol a III/III-as beszervezesi nyilatkozattal, meg a jelentesekkel ...

csbaly 2012.06.07. 18:18:56

@Andy Sipowicz: a világon az élet jelenleg valóban zéró összegű játszma... adott mennyiségű nyersanyag van, adott a hely mérete... azonkívül miután voltam tőzsdebróker, pontosan tudom, hogy ott is 0 a játszma értéke...valaki nyer, akkor mások veszítenek. Ha Önnek van közgazdaságtani képzettsége, akkor ezt Ön is tudja. Akiket pedig Ön említ, már elnézést, azok csak középszintű játékosok... a 2008-as válság felelősei sem kerültek börtönbe, pedig mindenki tudja kik voltak felelőssé tehetők... ma az Obama kormányzatban ülnek, mint tanácsadók... így megy ez mindig... politikus fejek hullanak, de akiknél a tőke és ezzel a valódi hatalom van, azok maradnak. De mindez rámutatott, hogy Ön miért érzi jól magát az USA-ban... Ön végtelenül naiv és idealista... bárcsak én is az lehetnék megint. Sajnos túl sok olyat tapasztaltam már a nemzetközi pénzvilágban, ami lehetetlenné teszi ezt. Az életszemléte pedig egy dologban igaz...nincs társadalom negatívumok nélkül. Csak nem mindegy, hogy azok mekkora réteget érintenek és mennyire teszik lehetővé egy szűk rétegnek a hatalma bebetonozását. Egyszer élünk... hmm.. szomorú lehet ezzel a hittel élni... jómagam nem vagyok vallásos amúgy, bár ha választani kell, a buddhista filozófia áll hozzám a legközelebb... az oka érdekes személyes tapasztalatok, de ez nem ide való téma :)

csbaly 2012.06.07. 18:22:58

@Andy Sipowicz: nyugodtan kihagyhatjuk Bogár urat, mint mondtam, a következtetéseimre magam jutottam, a saját szakmai tapasztalatommal... ezekkel az urakkal csak utána ismerkedtem meg, tv-t meg nem nézek... a politikai múltjuk nem érdekel... az Echo tv által propagált jövőt nem ismerem, vannak saját elképzeléseim, de nem hiszem, hogy én fogom megváltani a világot... bármikor szívesen ötletelnék szakemberekkel, de mint Ön is mondta, fehér nincs fekete nélkül... tudnánk ennél jobbat is, de amíg az ember, mint faj nem fejlődik szellemileg, addig ugyan ez lesz a baj minden rendszerrel... az önzés és a birtoklási vágy korrumpálni fogja...

Andy Sipowicz 2012.06.07. 18:26:00

@csbaly: Orulok, hogy legalabb egy dolgot azonosan ertekelunk. Innen mar csak hajszalnyira van az az extrapolacio, hogy vajon a negativumokkal egyutt mit valasztana a szerencsetlen, agymosott utca embere, ha megkerdeznek tole akar-e mashol elni.

Most mar azt is tudom, hogy szomorunak kellene lennem, majd megprobalom alkalomadtan, addig pedig carpe diem.

Tovabbi eleteihez nagyon sok sikert, erot, egeszseget kivan tisztelettel:

Veto Istvan

Andy Sipowicz 2012.06.07. 18:27:35

@csbaly: Most azonnal elmegyek megongyilkolni magam, hisz a helyzet remenytelen. Elotte meg azonban egy szerencsetlen agymosott indiai bevandorlonal magamhoz veszek egy Chicken Tikka Massalat, ha megengedi.

csbaly 2012.06.07. 18:32:35

@Andy Sipowicz: Azt hiszem, ezt értelmes, élettapasztalattal rendelkező ember nem láthatja másként... jin és jang, ahogy Ázsiában járja... :)
A szomorúsággal nem megbántani akartam, mindössze elképzeltem, milyen lehet így élni...
Az utca agymosott embere pedig ott akarna élni, mert agymosott... pont ez a lényeg. Aki nem agymosott, vagy nem különösen szerencsés, hogy egy kiemelkedő és kivételezett értelmiségi környezetbe kerül (gondolom Ön abba került a szavai alapján) az gyorsan elmenekül onnan...

Minden jót kívánok Önnek is, azért kérem tartsa nyitva a szemét, hátha egyszer Ön is meglátja, mi folyik az országában és tud majd tenni ellene...

Tisztelettel...

csbaly 2012.06.07. 18:34:00

@Andy Sipowicz: tudhatná, hogy a Chicken Tikka Massala nem is valódi indiai étel, az angoloknak találták ki az indiai bevándorlók és onnan terjed el... :))))

csbaly 2012.06.07. 18:38:37

@Andy Sipowicz: Különben pedig érdekes az élet... jómagam is éltem Angliában és Amerikában, mint Ön. Értelmiségi családból, értelmiségi környezetben, 2 diplomával, nyelvtudással. Mégis gyökeresen másképp látjuk a világot... pedig én is úgy vélekedtem a dolgokról, mint Ön, amikor fiatalabb voltam. Mára a tapasztalat ezt megváltoztatta... pedig Ön az idősebb... fura az élet.

Martian (törölt) 2012.06.07. 18:40:59

@Andy Sipowicz: 9/11: nem tudom és a tények részletesebb ismerete nélkül nincs szándékomban konteo-s következtetéseket levonni... mindössze zavarnak a kielégítően meg nem válaszolt kérdések, illetve a leegyszerűsített válaszok, amelyek meglehetősen ellentmondásosak.

Martian (törölt) 2012.06.07. 18:43:08

@Andy Sipowicz: "mit valasztana a szerencsetlen, agymosott utca embere, ha megkerdeznek tole akar-e mashol elni."

Korrekt válasz, hogy "itt, de jópár dolgon azért változtatnék" :)

Környezettudatos 2012.06.07. 18:50:43

@piefke: Dehogynem. A német gazdaság emiatt kezdett felpörögni..

Andy Sipowicz 2012.06.07. 20:41:16

@csbaly: Megint tanultam valamit, de attol meg izlett annak az agymosott fejemnek.

Andy Sipowicz 2012.06.07. 20:43:03

@csbaly: Nem mindenkinel sikeres az agymosas, mint nalam. Meg azutan az en viszonyitasi alapom meg a Kadar rendszer volt, mig On ratalalt a Nirvanara, mint Bogar professzor, csak en nem tudom meg mindig merre is keressem es mitol nem lesz ott fekete minden, mint itt.

Andy Sipowicz 2012.06.07. 20:44:24

@Martian: na de kerem! Ha ilyen korultekinto, akkor ugyan honnan jutott a megdonthetetlen informacioihoz, hacsak nem volt ott a Pentagonnal es merte be a szoget sajat maga?

Andy Sipowicz 2012.06.07. 20:45:27

@Martian: Igaza van! Most mar csak azt szeretnem megkerdezni, hogy melyik orszagban talal olyan utca emberet, aki mindennel elegedett es semmin nem akar valtoztatni?

Andy Sipowicz 2012.06.07. 20:52:53

@csbaly: Abszolut nem bantott meg, hisz tudnia kell, hogy a magamfajta agymosott legfeljebb baltaval sertheto meg. Bedugtam a fejemet a sutobe, de legkevereses es villany, igy nem tudtam kart tenni magamban.

Komolyra forditva a szot: az egyen nem veheti magara a vilag minden bujat, bajat. Az egyen feladata az egyeni boldogulas, kozben csaladalapitas es az utodok felnevelese.

Bucsukerdes: miert avatkozott be a Birodalom Boszniaban. Az olajat akartak-e ott is, vagy beertek a nyersanyagokkal?

Andy Sipowicz 2012.06.07. 21:52:29

@Környezettudatos: Anyadat, kis baratom? En soha, mert meg egy peldany lenne beloled.

Martian (törölt) 2012.06.08. 00:48:53

@Andy Sipowicz: Pentagon: ez a hivatalos jelentésben is így szerepel... csak éppen nincs magyarázat e manőver kivitelezésére, különösen alulképzett "pilóta" által.

Andy Sipowicz 2012.06.08. 02:04:13

@Martian: Nem tudom velemenyezni, keves ismeretem van rola. Nem hiszem, hogy az egesz vilagot becsaptak.

Környezettudatos 2012.06.08. 06:34:44

@Andy Sipowicz: Na, leázott a már a faékről szépen...

Martian (törölt) 2012.06.08. 10:29:53

@Andy Sipowicz: inkább azokat a ritka pillanatokat keresem, amikor a politika, a sajtó - a világ bármelyik részén - nem csapja be az embereket... természetesen nem direkt hazugságokkal, hanem féligazságokkal operálva.

Andy Sipowicz 2012.06.08. 12:22:34

@Martian: Az egesz tegnap itt lefolytatott vitanak szamomra az a legelkepesztobb tanulsaga, hogy mennyire eltorzult a kozgondolkodas, mennyire adottnak tekinti az On altal vallottakat, azt, hogy semmit sem tehetunk, vesztessegunk eleve determinalt. Pedig ez odakint a vilagban nem igy van! A politika mindenhol mocskos dolog es mocskos emberek csinaljak. De - ellentetben a NER-rel - mashol igenis szamon tudjak kerni a valasztok hogy mi valosult meg az igeretekbol es a kepviselok igenis kepviselik a valasztoikat, mert kulonben nem valasztjak meg oket ujra. A sajto pedig nem benyal tovig, hanem orkutyakent funkcional. Sajnalom, ha ez hihetetlenul hangzik.

Martian (törölt) 2012.06.08. 13:06:38

A jelenlegi magyar tapasztalatok alapján a szabad mandátumos választási rendszer teljesen értelmetlen.
A választó gyakorlatilag egy üres, pártfejléces lapot ír alá, amire másnap akár a saját halálos ítéletét és fölészerkeszthetik. Nincs közjogi kapcsolat, valódi szerződés a választók és a választottak között.

Máshol is ez a helyzet, csak a kialakult iratlan hagyományok alapján valamelyest érvényesülni szokott egyfajta önkorlátozó etikai mérce (természetesen nem Berlusconi Olaszországára gondolok).

Ennek híján az elvárható minimum a kötött, szerződés jellegű mondátumos képviseleti rendszer lenne... ennek részleteit korrekt és etikus módon ki lehetne dolgozni, inkább az a probléma, hogy ilyen esetekben az összes politikai erő képes egységben szembenállni az általuk úgymond képviseltek szempontjaival... erre jó példa, hogy a képviselői tételes költségelszámolás népi kezdeményezését teljes egységben fúrta meg a kormányzó és ellenzéki képviselet. Ez bizonyság arra, hogy a megválasztottak részéről nincs jele bármiféle etikai mérce létezésének... ilyen emberekre még a kutyámat sem bíznám, nemhogy az országot!

"ellentetben a NER-rel"

Igen, ez emlékeztet Mussolini korporációs elképzeléseire...

"mashol igenis szamon tudjak kerni a valasztok hogy mi valosult meg az igeretekbol es a kepviselok igenis kepviselik a valasztoikat, mert kulonben nem valasztjak meg oket ujra."

Minden oldal hazudik ígéreteiben... és a kormányzati ciklus alatti érdekrendszerek kiépítésének haszna nagyobb, mint a következő választások elvesztésének kockázata, illetve következményei.
Persze ha a választások elvesztése másfajta felelősségre vonással is párosulna, talán más lenne a helyzet.

És persze bőven megéri négyévente pár hónapon át ígérgetni, majd utána tojni a választók fejére... vajon akad-e bank, amelyik elfogadná a hitelt igénylők ígéreteit azzal, hogy ha nem törlesztenek, legfeljebb négy év múlva nem kapnak újabb hitelt? :)

"A sajto pedig nem benyal tovig, hanem orkutyakent funkcional."

A sajtó az egész világon jóideje önálló virtuális hatalmi ágként funkcionál, amely keres és talál magának pénzt, szövetségeseket.
Vagy érdekében áll őrkutyaként viselkedni, vagy nem... bár ennek látszatát mindig próbálja fenntartani.

Környezettudatos 2012.06.08. 13:46:02

@Andy Sipowicz: Akkor baj van a fejedben...én alig írtam a drága édesanyádról egy szót is...és még abban az aligban sem toltam seggbe a tűzoltó slaggal...persze felétek lehet, hogy ez nem így jött át. Paraszt vagy, hát parasztként kezellek: Nem szidalmaztam a kurva anyádat és nem illettem nemi aktussal verbálisan a vénasszonyt. :D Talán ezt érted.

Andy Sipowicz 2012.06.08. 14:14:13

@Környezettudatos: Ha valaki paraszt velem, akkor jon a nagykalapacs. Kerhetem hogy ne tegezzen?

Andy Sipowicz 2012.06.08. 14:22:39

@Martian: Az egesz vilagot az erdekek mozgatjak, igy persze a sajtot is. Azonban mukodo demokraciak eseten ezek kozott ott szerepel a valasztok minimum olyan szintu kiszolgalasa, amely biztositja az ujravalasztast. Igen, a hatalomban toltott ido olyan kapcsolati toket ad, amely utana a pikszisbol kiesve biztositja a fenyes megelhetest. De ettol meg ne feledjuk, hogy politikus (ab ovo egy aberralt ember, ebben talan egyetert velem) szeretne ugyan sok penzt, de ennel meg sokkal jobban szeretne a tortenelemkonyvek dicsoseges lapjaira kerulni. Tony Blair ma egy gazdag ember, de lehet, szivesebben lenne meg mindig miniszterelnok. Hogy (Onhoz) kozelebbi peldaval mar ne is eljek ...

Környezettudatos 2012.06.08. 14:45:18

@Andy Sipowicz: Nem probléma, én toleráns vagyok.

Andy Sipowicz 2012.06.08. 14:49:59

@Környezettudatos: Azt mar eszrevettem, csak arra erzekeny, ha valaki bunkosagra bunkosaggal valaszol.